Om IMDi Tilskudd

Sist oppdatert: 02. mai 2025

Tilskuddsløsningen IMDi Tilskudd forvalter seks tilskuddsordninger. På denne siden finnes svar på ofte stilte spørsmål, opplæringsvideoer, informasjon om tilganger og generell bruk av systemet.

Tilskuddsordningene som forvaltes gjennom IMDi Tilskudd 

Tilgang og pålogging 

Ved innlogging i IMDi Tilskudd skal det brukes samme brukernavn og passord som til IMDinett – NIR og bosetting (Les mer om tilgang og pålogging). Hvis du ikke har bruker i IMDinett fra før, kontakt kommuneadministrativ bruker i henhold til samme rutiner som for IMDinett. 

  • Rollen for integreringstilskudd/særskilt tilskudd/norsktilskudd heter «Kommune saksbehandler IMDi Tilskudd». 
  • Rollen for ekstratilskudd heter «Kommune saksbehandler ekstratilskudd» 
  • Rollen for norsktilskudd for fylkeskommuner heter «Fylkeskommune saksbehandler IMDi Tilskudd».  

Utbetalingsinformasjon

Spørsmål og svar om tilgang og pålogging IMDi Tilskudd

Spørsmål og svar om bruk av IMDI Tilskudd for kommunebrukere

Spørsmål og svar om integreringstilskudd og om tilskudd for enslige mindreårige flyktninger

Spørsmål og svar om ekstratilskuddet - for personer med nedsatt funksjonsevne eller adferdsvansker

Spørsmål og svar om ekstratilskuddet - aktuelle utfordringer, oppdateringer og fremgangsmåter

Spørsmål og svar om norsktilskuddet

Andre spørsmål og kontaktinformasjon

For spørsmål knyttet til konkrete tilskuddssaker

Bruk kontaktsenter for IMDinett

For generelle spørsmål om tilskuddsordningen