Webinar om ekstratilskuddet – fag og system

IMDi inviterer kommuner til webinar om ekstratilskudd. Webinaret vil i hovedsak bestå av gjennomgang av rundskriv og fag, systemet IMDi Tilskudd og søknadsprosessen.

Sist oppdatert: 25. april 2024

Tidspunkt

23. mai 2024 09.00-10.30 Legg i kalender

Sted

Webinar

Arrangør

IMDi

Lenker for å delta:

Player: https://vimeo.com/event/4241194/embed/89b9111109

Q&A: https://events.webcast.no/qa/8jbqFhZtL3lACtIrQARa

Målgruppe for webinaret

Fagpersoner i kommunene som søker eller skal søke ekstratilskudd.

Innhold

Informasjon om ekstratilskuddet, alvorlig funksjonsnedsettelse, ekstraordinære kommunale utgifter og dokumentasjonskrav.

Informasjon om søknadsportalen IMDi Tilskudd, som benyttes til å søke ekstratilskudd.

Program

Ekstratilskuddet

  • Generelt om ekstratilskudd
  • Hva er en alvorlig funksjonsnedsettelse
  • Hva er ekstraordinære kommunale utgifter
  • Hva er dokumentasjonskravet for tilskuddet

IMDi Tilskudd

  • Innlogging og brukerprofil
  • Personsiden, med gjennomgang av søknadsskjema
  • Oversikt over utbetalinger
  • Tilskuddssaker
  • Oppgaver
  • Varsler
  • Rapporter

Det vil bli mulighet å sende inn spørsmål underveis i webinaret.

Fant du det du lette etter?