Bilder

Bilder brukt i vår kommunikasjon skal oppleves ekte – ikke oppstilt eller arrangert. Mottakeren skal oppleve å være tett på situasjonen og menneskene.

Sist oppdatert: 20. januar 2021

Motiv

Mennesker i situasjoner som forsterker budskap og tema i kommunikasjonen er nøkkelelementene i bildene til IMDi.

Menneskelig tilstedeværelse oppnås ikke utelukkende ved å vis en persons ansikt. Det kan være like effektfullt å fokusere på en handling/bruke et utsnitt for å understøtte et budskap.

Illustrasjonsbilde Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.
Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.

Autensitet og nærhet

En autentisk opplevelse av et bilde forsterkes av å unngå kunstig oppstilte situasjoner og ansiktsuttrykk.

Lav dybdeskarphet og dempede/rene bakgrunner med få detaljer og lite støy gir sanselige og stemningsfulle bilder. Det bidrar til å løfte motivene klar av bakgrunnen og skaper en ro.

Utsnitt som «går tettere på» en situasjon. er en måte å sette fokus på en situasjon og forsterke et budskap.

Illustrasjonsbilde Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.
Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.

Rettigheter, GDPR (personvern) og kreditering

For alle bilder som benyttes i kommunikasjon fra IMDi skal rettigheter og avtaler om bruk være avtalt og avklart på forhånd.

Vær oppmerksom på detaljer i lisensieringsavtaler, GDPR (personvern) og kreditering.

Illustasjonrsbilde Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.
Illustrasjonsbilde
Bildene vist her kun for å visualisere vår bildestil, og er ikke lisensiert for bruk i vår kommunikasjon.
Fant du det du lette etter?